Retur pentru produsele aflate în perioada de garanție legală:
1. Care sunt produsele TRUTZI care beneficiază de garanție?
Toate produsele de folosință îndelungată comercializate de către TRUTZI SRL beneficiază de garanția legală de conformitate. Prin sintagma ”produs de folosință îndelungată” - se înțelege un produs complex, constituit din piese și subansambluri, proiectat și construit pentru a putea fi utilizat pe durată medie de utilizare și asupra căruia se pot efectua reparații sau activități de întreținere (cu titlu de exemplu: porți, balustrade, balcoane, garduri, copertine).
2. Cine beneficiază de garanția legală de conformitate?
Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate contractul de vânzare cumpărare. Prin sintagma ”consumator” se înțelege orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale. Cu toate acestea, Trutzi poate acorda o garanție comercială și persoanelor juridice. Rugăm să verificați certificatul de garanție a produsului achiziționat sau să ne contactați pentru mai multe detalii.
Prin sintagma produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare se înțelege că sunt acele produse care: a) corespund descrierii făcute de vânzător și au aceleași calități ca și produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model; b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului și acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare; c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de același tip; d) fiind de același tip, prezintă parametri de calitate și performanțe normale, la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului și declarațiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului. Nu se consideră a fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate își are originea în materialele furnizate de consumator.
3. Care este termenul de garanție acordat de către TRUTZI produselor de folosință îndelungată?
Răspunderea TRUTZI pentru produsele de folosință îndelungată achiziționate de către persoanele fizice de pe site-ul nostru sau din magazinele noastre este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul se reduce la această durată. Pentru garanția comercială pentru persoanele juridice rugăm să consultați certificatul de garanție sau să ne contactați.
De asemenea, vrem să vă aducem la cunoștință faptul că TRUTZI poate organiza diverse campanii prin care poate acorda pe langă garanția legală de conformitate o garanție comercială (sau o extragaranție – denumire folosită în practică) așa că țineți aproape”! Prin sintagma ”garanția comercială” se înțelege orice angajament asumat de vânzător față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în cazul în care acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă;
4. S-a defectat un produs achiziționat de la Trutzi? Cum trebuie să procedați?
În caz de apariţie a defectelor în perioada de garanţie, Cumpărătorul este obligat să demareze procedura de reclamaţie prin anunţarea defecţiunii/lor către Vânzător în termen max. 24 ore de la sesizare. Astfel, Cumpărătorul completează Formularul de retur accesând site-ul www.trutzi.ro, sau completează Formular retur/reclamație. Rugăm să completați toate datele solicitate și ulterior să-l transmiteți către Noi. Atenție: trebuie să anexați factura, dovada de plată, precum și poze cu produsul și defectul sesizat. Formularul și documentetele anexă se transmit pe e-mail contact@trutzi.ro.
În cel mai scurt timp, un angajat TRUTZI vă va contacta pentru a vă acorda tot sprijinul necesar în vedere remedierii situației.
Cumpărătorul este obligat să anunțe lipsa din colet a unei componente înainte de utilizarea acestora și să păstreze etichetele și conținutul coletului în starea în care le-a primit în vederea verificării și înlocuirii. TRUTZI nu își asumă nicio răspundere pentru execuția și consecințele serviciilor de manipulare, transport, montaj și instalare executate de terți, atunci când produsul a fost deteriorat sau nu au fost respectate instrucțiunile din Fișa tehnică de produs. De asemenea, TRUTZI nu își asumă nicio răspundere privind consecințele pe care le-ar avea utilizarea sau întreținerea greșită a produselor, datorate nerespectării instrucțiunilor producătorului. Toate aceste informații le veți regăsi în Fișa tehnică a produsului și/sau în certificatul de garanție și/sau în Declarația de conformitate.
5. Care este termenul de remediere a situației?
Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, luându-se în considerare natura produselor și scopul pentru care acesta a solicitat produsele.
Perioada de timp stabilită nu poate depăși pentru persoanele fizice, pentru produsele aflate pe stoc 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.
O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporționată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparație cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare: a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate; b) importanța lipsei de conformitate; c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator. O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Astfel, Trutzi își rezervă dreptul de alegere a modalităţii de soluţionare a reclamaţiei conform legislației în vigoare acordând un termenul de rezolvare reclamație de 15 zile pentru persoane fizice și de 30 de zile pentru persoane juridice. Dacă Trutzi apreciază necesară o deplasare la fața locului, clientul este obligat ca în ziua și ora comunicată să asigure posibilitatea angajatului Trutzi să inspecteze produsul, în caz contrar se aconsideră că se renunță la reclamație.
6. Care este modalitatea de rezolvare a sesizării?
În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire – conform certificatului de garanție. În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepția situației în care măsura este imposibilă sau disproporționată.
În situaţia în care se constată că lipsa de conformitate reclamată nu este reală sau se datorează unei exploatări sau întreţineri incorecte a produsului, clientul va suporta integral atât contravaloarea pieselor înlocuite, cât şi manopera de constatare, reparaţie şi cheltuielile de deplasare la intervenţie.
În cazul în care defectul reclamat nu se confirmă, costurile de transport și diagnosticare revin în totalitate în sarcina clientului.
7. Cine suportă cheltuielile pentru aducerea produselor în conformitate?
Trutzi va încerca să facă tot posibilul ca dumneavoastra, clientul nostru să nu fiți nevoit să achitați niciun cost pentru aducerea produsului în conformitate decât dacă soliciți ca anumite servicii să fie altfel față de cele practicate de către Trutzi SRL.
8. Care sunt cazurile de excludere garanție?
Orice lipsă a conformității rezultată dintr-o instalare incorectă a produselor va fi considerată echivalentă cu o lipsă a conformității produselor, dacă instalarea face parte din contractul de vânzare a produselor și produsele au fost instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.
Garanţia nu se extinde asupra deteriorărilor, defecţiunilor rezultate din transport şi depozitare incorectă, efecte mecanice exterioare, montaj incorect, transformări (realizate de către client sau altă firmă neautorizată), utilizare necorespunzătoare şi contrară prevederilor de utilizare, cazuri de decolorări sau ruginiri rezultate din contactul cu apă reziduală sau de scurgere, sau din cauza mediului ambiant cu prezenţa substanţelor chimice agresive;
Este interzisă intervenția străină asupra produselor. TRUTZI nu va fi răspunzătoare în nici un caz de costurile solicitate de reclamant sau părţile terţe care au intervenit sau vor interveni asupra produselor, pentru remedierea defectelor acestora, cu excepţia cazului în care se autorizează acest lucru în mod specific și în scris de către TRUTZI înainte de efectuarea oricărei astfel de lucrări;
Exemple cazuri de excludere garanție:
a - deformări rezultate din contactul produselor cu agenţi de coroziune (acizi, excremente de animale/păsări, pământ, cupru, beton umed, mortar, vopsea, sare etc);
b - deformări rezultate din depozitarea produselor pe o perioadă îndelungată de timp în condiţii necorespunzătoare, respectiv în spaţii neaerisite, neacoperite sau în contact permanent și prelungit cu apa;
c - deformările sau defectele rezultate din debitarea produselor cu disc abraziv sau cu alte scule pentru tăiere care produc încălzirea locală a produsului prelucrat și/sau particule de metal topit;
d - deformări sau deteriorări determinate de trecerea timpului, cum ar fi schimbarea culorii/texturii;
e - defectele vizibile ale produselor reclamate după recepția lor;
f - deformări, deteriorări sau defecte care au apărut datorită unor condiții extreme ale vremii (grindină, furtună, ploi acide, dezastre naturale) sau cazuri de forță majoră (revoltă, război, explozii, incendii, emisii de radiaţii, gaze sau vapori nocivi);
g - decolorare, variaţii de culoare sau stabilitatea culorii între zonele vopsite;
h - utilizarea necorespunzatoare a produselor cum ar fi lovirea sau bruscarea acestora;
i – spalarea produselor cu aparate cu jet de apa sau alte dispozitive din gama acestora;
j- utilizare industrială.
Trutzi este obligată pentru unele ansambluri și subansambluri să se limiteze la condițiile de garanție pe care le primim și de la producătorii de ansambluri și subansambluri pe care le utilizăm la confecționarea produselor oferite.
Trutzi nu își asumă nicio răspundere pentru beneficiile nerealizate (pierderi de profituri), daune morale sau orice alte prejudicii care ar putea surveni în urma unor defectiuni ale produselor, ci doar obligatia de a respecta conditiile de acordare a garantiei astfel cum aceastea sunt prevăzute în prezentele condiții de garantie. Actiunile TRUTZI, în sensul acordării garanției se limitează la repararea sau înlocuirea produsului defectat în perioada de garantie, în limita valorii de achiziție a produsului sau în returnarea contravalorii produsului defect
9. Legislația aplicabilă:
Condiţiile de garanţie sunt acordate de către Trutzi în conformitate cu Legea nr. 449/ 2003 - privind vânzarea de produse și garanțiile asociate, Ordonanța nr. 21/ 1992 - privind protecția consumatorilor și Legea nr. 363/2007 - privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților Legea nr. 296/2004 - privind Codul consumului.
Vă stăm la dispoziție pentru orice problemă. Nu ezitați să ne contactați. Sigur un coleg va găsi cea mai bună soluție pentru nevoile dumneavoastră.
Echipa TRUTZI,
Iți mulțumește pentru cumpărăturile realizate.