Dreptul de retragere din contractele încheiate la distanță:
1. Ai primit produsul comandat, dar vrei să-l returnezi? Cât timp ai la dispoziție?
Potrivit dispozitiilor art. 9 din OUG 34/2014 privind protecția consumatorului la încheierea și executarea contractelor la distanță: "Consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. 3 şi la art. 14.
Dacă în termen de 14 zile calendaristice te răzgândești poți să ne trimiți produsul/ele înapoi fără nicio justificare; (ce înseamnă zi calendaristică = dacă un termen exprimat în zile se calculează din momentul în care intervine un eveniment sau se realizează un act, ziua în cursul căreia a avut loc acest eveniment sau se realizează acest act, nu va fi luată în seamă la calculul termenului). În acest caz costurile de expediere și returnare a comenzii vor fi suportate integral de către cumparator. Excepție fac numai comenzile trimise eronat, sau în cazul în care produsele prezinta defecte. Această situație trebuie sesizată de către cumpărător.
2. Cine beneficiază de retur fără explicații în primele 14 zile de la achiziție?
Prevederile OUG 34/2014 se aplică doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Te poti răzgândi doar cu condiția să cumperi în calitate de persoană fizică. Deci dacă faci achizitii pentru o persoana juridică, adică factura este emisă pe numele unei persoane juridice, produsul respectiv nu va putea fi returnat.
Motivul pentru care te-ai răzgândit nu este obligatoriu, dar ne-ar ajuta pe noi pe viitor, să analizăm să fie mai bine.
3. Contract la distanță:
Conform Ordonanței de urgență 34/2014 - privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, contract de vânzare = orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plăteşte sau se angajează să plătească preţul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât şi servicii iar contract la distanţă = orice contract încheiat între profesionist şi consumator în cadrul unui sistem de vânzări sau de prestare de servicii la distanţă organizat, fără prezenţa fizică simultană a profesionistului şi a consumatorului, cu utilizarea exclusivă a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanţă, până la şi inclusiv în momentul în care este încheiat contractual.
Orice comandă confirmată reprezintă un contract la distanță și implică vânzătorul și cumpărătorul. Contractul la distanță este încheiat între SC TRUTZI SRL, în calitate de vânzător și un consumator/cumpărător, în cadrul prezentului sistem de vânzare organizat de catre TRUTZI, utilizând în mod exclusiv, înainte și la încheierea acestui contract, tehnica de comunicație la distanță cuprinsă în magazinul online;
Momentul încheierii contractului la distanță cu persoana fizică, respectiv, al încheierii contractului de vânzare cu persoana juridică, îl constituie momentul primirii mesajului de confirmare de către consumator, referitor la comanda sa.
Pentru orice eroare survenită în transmiterea de către dvs. a datelor necesare prelucrarii comenzii plasate, aveti la dispozitie adresa de e-mail contact@trutzi.ro. Ulterior prelucrării comenzii de către TRUTZI, nu ne asumăm răspunderea decurgând din transmiterea de către tine a datelor eronate.
4. Cazuri în care poți cere returul produselor:
• Produsul livrat nu corespunde specificațiilor prezentate pe site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul respective nu mai este disponibil).
• Produs nefuncțional în primele 48 ore (2 zile lucrătoare) de la receptie. In cazul în care produsul achiziționat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricatie, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional cu aceeași valoare sau se va rambursa contravaloarea produsului, în urma notificării scrise;
• Produs în colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorari vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor vă este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. In cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
• Produse livrate gresit. In cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
• Pentru punctele menționate mai sus, se vor înlocui produsele cu unele conforme, iar dacă nu avem nicăieri produse conforme, vânzătorul TRUTZI își asumă răspunderea de a returna banii către client în maximum 30 de zile calendaristice.
• Pur și simplu nu este ceea ce îți dorești.
Excepții: Nu pot fi denunțate unilateral contractele = Nu sunt acceptate drept retur:
a. Nu se acceptă returul produselor confecționate după specificatiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
b. Nu se acceptă returnarea produselor cu urme de uzură.
c. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezintă modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice/electrice, urme de folosire și/sau intervenții neautorizate, produsele cărora le lipsesc accesorii etc.
d. Nu se acceptă returnarea produselor care au ambalajul deteriorat sau incomplet;
e. Nu se acceptă returnarea produselor care nu au toate accesorile descrise pe site primite în pachet;
f. Nu se acceptă returnarea produselor pe care s-a făcut orice tip de înscris pe cutia produsului;
Atenție: Putem solicita poze pentru toate problemele cosmetice care să ne ajute să înțelegem mai bine problema și să oferim cea mai bună opțiune de asistență.
5. În ce conditii se pot returna produsele:
Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare ca la primire: fără defecte (cu exceptia viciilor ascunse si exceptând defectele deja semnalate de tine în corespondența cu noi) dar și împreună cu toate documentele care au însoțit produsul (etichete, factura, certificat de garantie, etc.).
Atenție: In toate cazurile de mai sus, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și obligatoriu însoțite de toate accesoriile și documentele originale.
Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusă unor taxe administrative de readucere a produselor la starea în care au fost livrate; taxele sunt cuprinse între 0 si 100% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat către client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
6. Cheltuieli privind returul produselor:
Potrivit dispozitiilor art. 14 din OUG 34/2014 privind protecția consumatorului la încheierea și executarea contractelor la distanță: (2)Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepţia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaţiilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poştă.
Cheltuielile directe de returnare a produselor sunt suportate de către tine, cumpărător.
7. Cum procedez pentru a returna un produs în cele 14 zile:
1. Pentru exercitarea dreptului de denunțare unilaterală a contractului încheiat la distanță trebuie să completezi Formularul de Retragere, cu toate datele solicitate.
2. Solicitarile de retur se notifică prin:
1. Completarea și transmiterea Formularului de Retur/Retragere pe adresa de e-mail: contact@trutzi.ro.
2. Prin apelarea numărului de telefon 0230.530.515 și transmiterea unui e-mail pe adresa contact@trutzi.ro.
3. Produsul pe care doriți să-l schimbați trebuie trimis către noi, ambalat corespunzător, printr-un curier organizat de tine, la adresa: str. Aleea Vămi, nr. 26, loc. Șcheia, jud. Suceava sau la adresa de unde l-ai primit.
8. Ce se întâmplă după preluarea produsului returnat?
După preluarea unui retur, vom face o evaluare a stării produsului, imediat după recepție de la curier. In eventualitatea în care produsul returnat prezintă diverse neconformități (interventii neautorizate, urme de uzură sau de folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice sau electrice, lipsa componente sau accesorii) vom putea decide în urma evaluării acestora să diminuăm valoarea inițială a produsului. In aceasta situatie, îți vom rambursa doar suma rezultată în urma evaluarii, pentru a compensa deprecierea suferită de produs.
9. În câte zile vei primi banii înapoi?
TRUTZI va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași modalități de plată rezonabil aplicabile (în cazul plății numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer în cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face în termen de 15 zile lucrătoare de la recepționarea produselor. In cazul în care Comanda este achitată, Vânzătorul va rambursa suma în maxim 15 zile lucrătoare de la recepționarea produselor returnate, cu conditia ca acestea să îndeplinească condițiile necesare pentru a fi acceptate la retur. Returul banilor se face în Contul precizat de dumneavoastră pe Formularul de retragere.
10. Note finale:
a. Consumatorul=Cumpărătorul=TU este/ești responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiasca și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să-o facă într-un magazin;
b. Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea in care au fost livrate; taxele sunt cuprinse intre 0 si 100% din valoarea initiala a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate/modificate.
c. TRUTZI poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunța la cumpărare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restricțiilor privind vânzarea de produse sau servicii.
d. In cazul în care Consumatorul=Cumpărătorul=TU solicită/soliciți retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere, trebuie să returneze/returnezi și eventualele cadouri/vouchere care au însoțit produsul respectiv.
e. Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
f. Legislația specifică: Legea nr. 365/2002 - privind comerțul electronic, Legea 363/2007 - privind combaterea practicilor incorecte, OUG 34/2014 - privind drepturilor consumatorilor în cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Legea 449/2003 - privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, Ordonanța nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor – pe site-ul ANPC la sectiunea "Acte normative" sau ANPC - SAL".
g. Prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul efctuării returului: In cazul în care nu există neconformități iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajatii TRUTZI vor proceda la Întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, În conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispoziție de compensare, dispozitie de plata, chitanta). Datele necesare întocmirii documentelor mai sus mentionate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, seria si nr. CI, cont bancar, după caz. Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar-contabile, conform dispozitiilor legale în vigoare. In cazul în care dumneavoastră nu doriți să furnizați aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur mai sus prezentate, întrucât nu ne putem conforma legislației din domeniul fiscal.
g. Dacă doar o parte din cele comandate te nemulțumește, te încurajăm să ne contactezi telefonic sau ee-mail, să vedem cum putem să te ajutăm astfel încât să fii mulțumit.
Echipa TRUTZI,
Iți mulțumește pentru cumpărăturile realizate